چگونه میتوانم به عنوان حسابدار فریلنسر کار پیدا کنم؟
دنیای امروز با سرعت به سمت مشاغل فریلنسری حرکت میکند و بسیاری از حرفهها به صورت پروژهای و از راه دور انجام میشوند. حسابداری نیز یکی از این حرفههاست که فرصتهای بسیار خوبی برای فریلنسرها فراهم کرده است. اگر شما یک حسابدار حرفهای هستید یا به تازگی در این زمینه آموزش دیدهاید، شاید برایتان سوال باشد که چگونه میتوانید به عنوان حسابدار فریلنسر فعالیت کنید. در این مقاله، به بررسی گامهای لازم برای تبدیل شدن به یک حسابدار فریلنسر، روشهای پیدا کردن کار و پلتفرمهای فریلنسری موجود در ایران خواهیم پرداخت. چرا فریلنسری در حسابداری یک انتخاب عالی است؟ قبل از هر چیز، بهتر است با این موضوع شروع کنیم که چرا انتخاب حسابداری به عنوان یک شغل فریلنسری میتواند تصمیمی مناسب
روش محاسبه مالیات کارتخوان و دستگاه پوز بانکی
آیا مالیات کارتخوان وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید به یک پیش زمینه اطلاعاتی بپردازیم، مالیات کارتخوان وجود دارد و از سوی اداره مالیات مطالبه میشود اما نه به آن مفهوم که دستگاه کارتخوان بانکی به تنهایی مشمول مالیات میشود! دستگاه کارتخوان بانکی صرفا یک ابزار پرداخت است که این سیگنال و پیام را به اداره مالیات ارسال میکند که در این مکان، یک کسب و کار و فعالیت اقتصادی و تجاری در جریان است و به اداره مالیات آماده باش میدهد تا از صاحب این دستگاه، مالیات فعالیت را شناسایی و مطالبه نماید. دستگاه کارتخوان بانکی راهی برای نفوذ مالیات به کسب و کار و شغل شماست، به عبارتی دستگاه کارتخوان فریاد میزند که صاحب من میتواند مشمول
انواع واکنش به صورتحساب الکترونیکی
در سامانه مودیان در هنگام صدور صورتحساب الکترونیکی توسط فروشنده، در برخی موارد لازم است که خریدار نسبت به آن واکنش نشان دهد. واکنش خریدار میتواند تایید صورتحساب، رد صورتحساب یا عدم واکنش در موعد مقرر ۳۰ روزه باشد که در اینصورت صورتحساب الکترونیکی صادره به صورت سیستمی تایید میشود. اما به غیر از حالتهای مذکور، دو حالت دیگر نیز وجود دارد که تحت عنوان: عدم امکان واکنش یا عدم نیاز به واکنش میباشد. بعنوان مثال در فاکتور فروش نوع دوم در سامانه مودیان که مربوط به فروش به مصرف کننده نهایی میباشد، از آنجاییکه مصرف کننده نهایی کارپوشهای در سامانه مودیان ندارد، پس از صدور صورتحساب الکترونیکی فروش به مصرف کننده نهایی از نظر واکنش، حالت صورتحساب به صورت ” عدم
دستمزد مقطوع چیست؟
دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل در سال ۱۴۰۳ دستمزد مقطوع که در خصوص تعدادی از فعالیتهای اقتصادی کاربرد و الزام دارد، دستمزدی است که کارفرما ملزم به رعایت آن در محاسبه و پرداخت حق بیمه کارگران در کارگاههای صنفی است و کارفرما مجاز به پرداخت حق بیمه برمبنای دستمزدی کمتر از دستمزد مقطوع اعلام شده برای آن سال نخواهد بود و چنانچه کارفرمایی در این مشاغل مشغول به فعالیت اقتصادی است لازم است تا حقوق و دستمزد کارکنان خود را بر این اساس تعیین و پرداخت نماید و نسبت به بیمه پردازی آن اقدام کند. دستمزد مقطوع مشخص شده از سوی سازمان تامین اجتماعی که هر ساله تعیین و اعلام و منتشر میشود، به استناد ماده ۳۵ قانون تأمین اجتماعی
استعلام شناسه ملی و استعلام کد اقتصادی
شرکت ها و اشخاص حقوقی برای انجام امور مالی مختلفی از جمله مالیات بر ارزش افزوده و مالیات های مستقیم، نیاز به استعلام کد اقتصادی و شناسه ملی دارند. همچنین، همانطور که مطلع هستید، برای فعالیت قانونی، ثبت نام در سازمان امور مالیاتی و دریافت کد اقتصادی و شناسه ملی ضروری است. کد اقتصادی چیست؟ قبل از بررسی چگونگی استعلام کد اقتصادی و شناسه ملی، باید با اطلاعات اولیه آن ها آشنا شویم. کد اقتصادی یک شماره 12 رقمی است که به هر واحد اقتصادی توسط سازمان امور مالیاتی داده می شود. هر شرکت باید از طریق سامانه مالیاتی برای دریافت این کد اقدام کند. این شماره همانند کد ملی افراد عمل می کند. اما به جای شناسایی هویت فرد، هویت یک
خدمات مالیاتی چیست و شامل چه خدماتی می شوند؟
خدمات مالیاتی به مجموعه خدماتی گفته می شود که متخصصان این حرفه، برای افرادی که در موضوعات مختلف مالیاتی نیاز به کمک دارند، ارائه می کنند و در صورت بروز مشکلات مختلف در انواع شاخه های امور مالیاتی، با استفاده از روش های قانونی، نسبت به رفع آنها اقدام می نمایند. سازمان امور مالیاتی، کلیه اشخاص مشمول مالیات را طبقه بندی نموده و بر اساس معیارهای کارشناسی شده، تکالیف مشخصی را برای ایشان تعیین نموده است. یک کارشناس امور مالیاتی نیز ممکن است در یک یا چند مورد از حوزه های مالیاتی تخصص داشته باشد، خدماتی که از اولین مراحل ثبت نام مالیاتی شروع و به تخصصی ترین قسمتهای آن مانند لایحه نویسی در پرونده های مالیاتی و ارائه گزارشات خاص به
حسابداری چیست؟
آموزش مفاهیم اولیه حسابداری را از کجا شروع کنیم؟ مفاهیم پایه حسابداری و حسابداری مقدماتی اصول حسابداری چیست؟ وظایف حسابدار ساده چیست؟ فهرست عملیات پایه حسابداری آموزش مفاهیم اولیه حسابداری مقدماتی را از کجا شروع کنیم؟ برای یادگیری مفاهیم اولیه حسابداری باید از کجا شروع کرد؟ در این که رشته حسابداری، یک رشته کاربردی و پُرطرفدار است تردیدی نیست. اما آموزش اصول حسابداری مطابق با استانداردها و نیاز بازار اهمیت زیادی دارد. آموزش حسابداری پایه نمیتواند برای ریاست یک واحد مالی کافی باشد اما به شما برای تصدی شغل حسابدار ساده کمک میکند. در این مطلب از بلاگ پکت، به شما میگوییم که کدام مفاهیم حسابداری را باید برای کار یاد بگیرید. مفاهیم پایه حسابداری و حسابداری مقدماتی حسابداری مقدماتی چیست؟ مفاهیم حسابداری کدامها هستند؟ اصول