تفاوت فاکتور رسمی و غیر رسمی:
فاکتور رسمی برای مشاغلی که باید بک نسخه از فاکتورهای خود را تحویل اداره مالیات بدهندکاربرد دار؛در این فاکتور ها بابد مهر و امضا فروشنده وجود داشته باشد و اطلاعات مربوط ب ارزش افزوده نوشته شود.
فاکتور غیر رسمی که به عنوان یک دستور خرید ساده در نظر گرفته میشود به دلیل عدم نیاز تایید مالیاتی سریع تر و کم هزینه تر از فاکتور غیر رسمی می باشد
تفاوت مهم ان ها در قانونی بودن و مورد تایید بودن ان توسط سازمان امور اقتصادی و دارایی می باشد
حسابداری مدیریت
حسابداری مدیریت حسابداری مدیریت بر اندازهگیری، تجزیه و تحلیل و گزارش اطلاعات متمرکز است که میتواند به مدیران در تصمیمگیری